Logo Condor
Demo aanvragen

De Huischmeesters

“We hebben heel veel softwarepakketten onderzocht, maar Condor is degene die het beste bij ons past.” In deze klantcase is Marc Ketelaar, mede-eigenaar en initiatiefnemer van De Huischmeesters aan het woord. Voor deze sociaal maatschappelijke vastgoedorganisatie biedt Condor een softwarepakket aan dat naadloos aansluit.

Klantverhaal | Marc Ketelaar | De Huischmeesters | Condor
aantal-objecten
Aantal objecten
0+
Sector-condor
Sector Sociaal maatschappelijk vastgoed
gebruikers
Aantal gebruikers
0

Huisvesting voor mensen tussen wal en schip

De Huischmeesters, dat inmiddels al elf jaar bestaat, biedt huisvesting aan mensen die tussen wal en schip vallen. Marc Ketelaar: “We begonnen met het huisvesten van mensen die uit de zorg komen en dakloos zijn of dreigen te worden. Inmiddels is de doelgroep heel breed: mensen die een plekje zoeken om de laatste fase van hun leven door te brengen, mensen die net gescheiden zijn en een woning zoeken, mensen die uit de zorg komen, maar niet terecht kunnen bij een woningbouwcoöperatie en nu op zoek zijn naar een tussenvoorziening. Maar je kunt ook denken aan statushouders, vluchtelingen of organisaties voor wie wij het vastgoed faciliteren. We hebben verschillende vormen van vastgoed, zoals: bestaand en getransformeerd vastgoed, maar ook nieuwe locaties. Onze klanten zijn: gemeenten, coöperaties, zorginstellingen en ontwikkelaars. We hebben nu ongeveer drieduizend bewoners, veertig mensen in dienst en we willen graag tot een landelijke dekking komen.”
Marc Ketelaar | De Huischmeesters | Condor

De uitdagingen van De Huischmeesters

Verouderde systemen Tijdrovend papierwerk
Software voor vastgoed exploitatie Software configureren naar de situatie
gebruikers Dynamische en complexe doelgroep
Icoon integraal Koppeling met Exact online
Verouderde systemen
Tijdrovend papierwerk
“Digitaal vastgoedbeheer is essentieel. Toen wij elf jaar geleden begonnen, moesten we de contracten printen, bewoners moesten het ondertekenen, scannen en dan werden de contracten in een mapje gedaan, ook werden facturen handmatig verstuurd. Naarmate we groter werden, was deze manier van werken veel te omslachtig en tijdrovend. We zijn daarom op zoek gegaan naar een manier om alles te digitaliseren. Als we nu een contract met bewoners afsluiten, leveren zij hun gegevens digitaal aan. Het contract wordt digitaal aangemaakt en digitaal ondertekend door de bewoners. Het scheelt veel papierwerk en een hoop handelingen. Dit maakt het werken met Condor voor ons onderscheidend. Doordat de processen veel beter zijn geborgd, is de betrouwbaarheid van de data ook enorm verbeterd. Ook krijg je als organisatie een mooi overzicht van je gegevens. Zo kun je zien wat je vastgoedbeheer is, wat je leegstand is en je krijgt een seintje als een contract is verlopen. Onze beheerders moeten zo optimaal mogelijk kunnen functioneren en dat betekent ook dat de administratieve ballast zo klein mogelijk moet zijn. Als we starten met een nieuwe locatie wordt deze in het systeem gezet, nieuwe ruimtes worden benoemd, alle parameters, zoals: kosten, huurprijs en projectduur, worden toegevoegd. De beheerder hoeft daar niet meer over na te denken, want het is geautomatiseerd. In het portaal zet de beheerder een aantal stappen en na een gesprek kunnen bewoners daar bij wijze van spreken binnen 24 uur wonen. Doordat je ontzorgd wordt bij alle facetten die je bij vastgoedbeheer nodig hebt, kun je snel en efficiënt werken.”
Software voor vastgoed exploitatie
Software configureren naar de situatie
“We hebben heel veel softwarepakketten onderzocht, maar Condor is degene die het beste bij ons past. Condor is een organisatie die zich continu doorontwikkelt in softwareoplossingen. Daarbij kijkt Condor goed naar de marktsignalen en beweegt daar zo optimaal mogelijk in mee. Er zijn niet veel vergelijkbare softwarepakketten die passen bij goed vastgoedbeheer. De groei die wij daarin hebben gezien door Condor is onmisbaar. Waar ik echt heel content mee ben is de mate waarin de software van Condor te configureren is naar de situatie van ons én dat er een ontwikkelagenda is waarin wij onze punten kunnen adresseren. Je koopt niet een systeem dat zij gemaakt hebben en waar jij het maar mee gaat doen. Nee, je gaat naar een systeem toe wat het best bij jouw organisatie past. Dat is het grote verschil! Wekelijks denkt een consultant met ons mee: wat kunnen we doen, zodat het werk nog efficiënter en makkelijker wordt? En is het schaalbaar? Dat laatste is voor ons ook een heel belangrijke voorwaarde, want het moet niet zo zijn dat een organisatie het bij vijfhonderd bewoners niet meer kan bijbenen.”
gebruikers
Dynamische en complexe doelgroep
“Wij zijn een beetje een vreemde eend in de bijt als het gaat om vastgoed. Maatwerk is bij ons heel belangrijk. Wij hebben soms vijftien verschillende varianten van contracten. Bij de intakeprocedure van bewoners vraagt dit vaak om extra inzet. Alle meetelementen zitten daar waar mogelijk verwerkt in Condor, ook wat betreft de betaalstructuur en het omgaan met betalingen. Dit zijn dingen die in het maatwerktraject echt meegenomen zijn, want het moet gewoon kloppen. Als iemand een maand huurachterstand heeft, dan is hun portemonnee vaak niet meer gevuld, als je daar een maand later pas achter komt. Het is daarom extra belangrijk dat de meetelementen zijn geborgd in het systeem. Daarin speelt Condor een belangrijke rol.”
Icoon integraal
Koppeling met Exact online
“De koppeling met Exact online is voor ons een belangrijke voorwaarde en bron van ondersteuning. Het is voor ons essentieel om te weten hoe wij er per maand financieel voorstaan als organisatie. Een paar voorbeelden: als iemand een huurcontract afsluit, dan moet er een nota gemaakt worden. Deze nota moet gaan repeteren in het systeem en dit moet aansluiten op de boekhouding. Zo zie je elke maand hoe je ervoor staat als organisatie. En als ik een huurplanning moet doorstorten naar een eigenaar, dan moet het allemaal precies kloppen. Die inrichting en die koppeling is echt elementair. Het is voor ons belangrijk dat wij als organisatie een dergelijke rapportage hebben, zodat we kunnen zien hoe we er als organisatie voor staan. Doordat we nu een database met allerlei uitvoermogelijkheden hebben, is het werk makkelijker en efficiënter.”

De impact van Condor op De Huischmeesters

Verplichtingen in beeld

Mogelijkheid tot opschalen

“Met Condor overleggen we wekelijks hoe we het softwarepakket nog verder kunnen ontwikkelen. Daardoor is het ook mogelijk om verder op te schalen. Zo zijn we bezig om de servicekosten van de gebouwen toe te voegen, zodat deze zichtbaar zijn op de afrekeningen. Ook zijn we bezig met een rapportagesysteem, dat gekoppeld is met onze nieuwe website, zodat we steeds kunnen laten zien wat de wachtlijsten zijn en wat de leegstand is. Op deze manier kunnen mensen hierop reageren. We blijven continu ontwikkelen: it’s an ongoing process.”
Probeer onze software vandaag nog!

Benieuwd hoe Condor jou helpt om je vastgoedbeheer verder te verbeteren? In een demo zie je Condor in actie! Gedurende circa 1,5 uur neemt Maarten je mee (op afstand of op locatie) in de mogelijkheden van onze software en beantwoordt hij al je specifieke vragen!

foto-7
Klanten over werken met Condor Bekijk alle klantcases
Ontdek beschikbare modules voor ons alles-in-één vastgoedbeheer systeem
Meer dan 2.500 Condor gebruikers
logo-1
logo-3
logo-4
logo-5
logo-6
Holland Real Estate Company | Condor
Kwadraad | Condor
Tauro | Condor
Laride | Condor
Openbare schoolgroep Vlaardingen Schiedam | Condor
Gemeente Helmond | Condor